Sayfalar

22 Mart 2012 Perşembe

Hac



Uzun zaman önce almıştım bu kitabı. Hemencecik okunacaklar arasında olmadığı için, elimdeki hevesle okunan kitaplar bitip de sıra yeniden klasiklere gelirken arada okunabildi ancak...Her siparişle 1-2 tane aldığım dünya klasikleri nedense bende ödev psikolojisi oluşturuyor. O yüzden kütüphaneyi silkeleyip okunacak diğer kitapları arayıp buluyorum.
Simyacı'yı ortaokulda okuduğumu ve çok sevdiğimi hatırlıyorum. Ama sonrasında bu tarz kitaplar, yapılan içsel yolculuklar, mistik serüvenler, ferrarisini satanlar, secret'lar vs beni sıkmaya başladı. Zaten kişisel gelişim kitaplarını da sevmem, yani çok teoriktir benim için yazılanlar. Hem ben dengesiz bir ikizlerim, gitmez bana böyle doktrinler..
Hac da bu kategorideydi. Tamam çok sıkıcı bir konu değil ve bir günde bitiyor ama beni pek açmadı...
Zaten kitabı da nerelerde gezdirdiysem, ıslanıp kurumuş, sararmış, epeyce "çile" çekmiş :))
Bu tarz kitapları sevenlere, hristiyanlıkla ilgili detaylı anlatımlardan sıkılmayanlara tavsiye edebilirim. (Nezaketen tavsiye ediyorum yani, zaman kaybetmeyin, daha okunulası bir kitap seçin :))

Ve "okunacak kitabım kalmadı" psikolojisine girmiş bulunmaktayım. Tabii ki okunacak kitap var evde ama aklımdaki kitaplar değil..İşin kötüsü eşimle anlaştım, aslında sen istediğim e-kitapları bul ben de normal kitap almayayım diye blöf yapmıştım. Ama epeyce kitap buldu. Bir çoğu ıvır zıvır kitaplar, bazıları fotoğraflanarak yüklenmiş ama önce okunabilecekleri seçmeli ve (bir süre de olsa) sözümde durmalıyım...

8 yorum:

Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Elif romanından sonra Paulo Coelho'dan soğumuştum.Uzun bir süre daha okumayı düşünmüyorum...

Kitap Eylemi dedi ki...

Coelho'yu severim ben, Hac'ı da okumuştum ama hatırlamıyorum:)

Unknown dedi ki...

aynen katılıyorum

AslıASLI dedi ki...

Aynen katılıyorum, kişisel gelişim kitapları, şunları yapın bunları yapmayın demiyorlarmı, anında uzaklaşıyorum. Yakında tek tip insanlar yaratıcaklar.

Coelho severim, pek çok kitabınıda okudum. Anlatımı masalsı gelir bana ama bu kitabını okumadım..

flzpink dedi ki...

Kitap Cumhuriyetim; Elif'i okumadım, aslında okumayı düşünüyordum ama Hac'dan sonra bir daha düşüneceğim..

flzpink dedi ki...

Kitap eylemcisi; Hac'ın çok belirgin bir akışı yok, belki o yüzden aklınızda kalmamıştır :)

flzpink dedi ki...

http://www.arenandfamily.blogspot.com/, :))

flzpink dedi ki...

Aslı, Hac kötü bir Simyacı taklidi olmuş bence..Okumamakla pek birşey kaybetmemişsiniz :)