Sayfalar

10 Mayıs 2012 Perşembe

Bu bu nedir bu?

Eski bir reklamın meşhur sorusu, hatırlayanınız vardır muhakkak :) Kaan Girgin oynardı, bir de bankacı kız vardı ama onu tam hatırlayamıyorum...
Neyse benim soruma gelirsek;


Bu küreyi dün bir köy okulunun bahçesinde gördüm. Sordum okulun Müdür Yetkili Öğretmenine (bu kavramı yeni duydum da yazasım geldi:)), Beyşehir Gölü'nden çıkarmış balıkçılar, muhtemelen 100 yıllıktan fazla. Bu ters halde duruşu, diğer tarafı açıkmış, bir tür küp yani..Oldukça büyük, boyu 1,5 metre civarında, üst kısmındaki çıkıntılı kısım üzerinde gayet dengeli bir şekilde duruyormuş bulunduğunda..
İlgili kurumlara haber verdiniz mi diye sorduk, resmi yazı yazılmış ama sahiplenen bir kurum olmamış, daha önce okulun içindeymiş ama şimdi tozun toprağın ve hatta yıkılmak üzere olan bir duvarın dibinde bekliyor.
Tabii kimsenin ilgilenmemesine de kızdık, kırılıp parçalanmadan alınsa buradan keşke..
Bu kadar büyük bir şeyi nasıl bu kadar muntazam yapabilmişler şaşırdım doğrusu, üzerinde yiv gibi çıkıntılar var...Zamanında yiyecek depolanmasında kullanıldığını düşündük...
Siz ne dersiniz, var mı bilen gören daha önce?

2 yorum:

Fatma dedi ki...

Bu küpler sucuk tekniği denen bir yöntemle yapılıyor. Kırmızı çömlek çamuru, bu yöntemle çok büyük boyutlarda şekillendirilebiliyor, gördüğünüz yivler işte bu sucuk tekniğinin sonucu, şekillendirme işleminden sonra son düzeltme işlemini çamur tornasında yapıyorlar ve yüksek ısıda pişiriyorlar bu zamana kadar gelmiş olması su içinde dursa bile çok iyi pişmiş olduğunu gösterir:) Muhtemelen zeytin yağı küpü olabilir. En yakındaki bir müze müdürlüğüne bir dilekçeyle başvurup haberdar edebilirsiniz o zaman kayıtsız kalamazlar.

flzpink dedi ki...

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için..
İnternetten inceleyince anladım neden "sucuk tekniğini" dendiğini..
Dilekçe işini araştıracağım..:)