Sayfalar

16 Temmuz 2012 Pazartesi

Yaylalar Yaylalar (Piknik-Part 1)

Hafta sonunu annemler ve abimlerle piknikte geçirdik. Malum Ramazan öncesi son fırsat ve şehir merkezleri de yanıyor. Cumartesi nispeten yakın yerlere gittik (onun fotoğrafları bir sonraki postta), pazar günü de babamı da dahil ettiğimiz gezide rota Beyşehir'in yaylalarıydı. Dümdüz memleketimin de yaylası varmış görmüş olduk :) Bunca yıllık Konya'lı olarak ilçeleri keşfetmem (ki 32 tanecik ilçesi var), illa ki aileden birisinin orada görev yapmasıyla gerçekleşebiliyor.

Yaylanın demir başı eşekler, Lülü'nün tabiriyle Karakaçan :)

Bu ağaç diğerlerinin aksine yatay büyümeye karar vermiş..

Çocukların yegane oyun yeri, çeşme başı :)

Bizim Beyşehir'e gelişimizle de maile dağ bayır gezer olduk. Yalnız işin ilginci gidilecek yerleri biz değil de gelen misafirlerimiz biliyor :) Babam, abim ve erkek kardeşim motor sevdasıyla gidilmedik yer bırakmadıkları için, ön keşif yapıp bir rota belirliyorlar ve toplanıp gidiyoruz.
Pazar günü bozuk yolları nedeniyle uzun süren bir yolculuktan sonra ulaşabildik Muslu Yaylası'na. Tam da zirveye çıkamadık zaten, bir süre sonra yollar iyice bozuldu. Uygun bir yer bulup biz çoluk çocuk yerleştik, beyler de sırayla motora binip daha yukarıları keşfetti. Hatta babam bir torba karla döndü :)

Yürüyüş parkurumuz..

Ve ayarsız ayarsız yürüyen Lülü :)

Bu noktadan sonra yol arabalar için pek uygun değildi, geri döndük..

Çamların içinde, müthiş dinlendirici bir yerdi. Akan dere de yanı başımızda çocuklar için havuz oluşturmuştu. Çocukların mayolarını da almıştık ama su soğuk olduğu için cesaret edemedik giydirmeye. Allahtan bol yedek kıyafetimiz vardı, ıslananlar bir yandan kurutuldu ve ıslak kalmadan akşamı edebildik. Az ilerimizde hayvanlarıyla birlikte yazı yaylada geçiren insanlar vardı, kuş seslerine zaman zaman da inek sesleri karışıyordu :) Ve akan su müthiş soğuk ve lezzetliydi, dönüşte bulduğumuz tüm şişelere su doldurduk...

Yemek, üzerine semaver keyfi, yürüyüş ve etrafın keşfinden sonra kimse dönmek istemedi. Ramazan sonrasına çadırlarla gelip burada bir gece kamp yapmaya karar verdik...

Kardeşimin rehberliğinde yata yuvarlana indiğimiz yamaç :) Benim ayakta bile duramadığım yerden yengem seke seke iniyordu. E o Karadeniz çocuğu ben İç Anadolu!!

Bugün sıcağı görünce hiç dönmese miydik dedim .........