Sayfalar

2 Aralık 2012 Pazar

Parfümün Dansı

Geciken bir kitap yazısı...
Uzun süredirkitaplığımda bekliyordu Parfümün Dansı. Bilseydim içinde sakladığı hikayeyi, bu kadar geciktirmezdim okumayı..




Okuduğum en karmaşık arka kapak yazılarından birisine sahip, sanki her eline alan okumaya heveslenmesin der gibi.. "Bu kitapta hayatlarını bir deney olarak yaşayanlar anlatılmaz. Onların okumalarına da gerek yoktur!..." deniyor son cümlede.
 
İlk sayfalardan itibaren okuru kendisine bağlayan bir örgüsü, şahane bir dili var. Bir çok okurun da değindiği gibi insan ufkunu zorlayan ama bir o kadar da taşı gediğine koyan benzetmeler var kitapta. O kadar çok alıntı yapmak istediğim kısım oldu ki..
 
Öyle sert bir adamdı ki, kırk yılda bir yüzüne zorla bir gülümseme kondurduğunda vücudu o gülümsemeye bir hastalıkmış gibi muamele eder, bu yabancı hayatı bünyesinden bir an önce atabilmek için interferon salgılama hızını üç katına çıkarırdı.
 
Sıradan bir insanın inandığı iyi besin fikrini değiştirmeye çalışmaktansa, kuduz buldogla çiklet değiş tokuşu yapmak daha evladır.
 
Gülümseyerek uyudular. İşte şeytan denen varlık, horozlara sabahın beşinde ötmeyi, uyuyan çiftlerin yüzündeki gülümseme ifadesini silebilmek için öğretmiştir.
 
Kudra'nın suratındaki gülümseme öyle kocamandı ki, içine mektup atıp postalayabilirdiniz. Hem de bir on birinci yüzyıl mektubu. Parşömene yazılmış, rulo yapılmış, kurdeleyle bağlanmış.
 
Öyle çok konuşuyorsun ki, öldüğün zaman dilini ayrıca sopayla öldürmek zorunda kalacaklar.
 
İlginç kapak resmini de çok beğendiğimi söyemeliyim.
Büyük bir zevkle okuduğum, masalsı ve esprili bir anlatımı olan Parfümün Dansı tavsiye ettiğim kitaplar arasına; Tom Robbins de diğer kitaplarını merak ettiğim yazarlar arasına dahil oldu.

3 yorum:

magrat dedi ki...

En sevdiğim kitaplardan biridir, defalarca okudum, defalarca okurum. Çok mutlu eder bu kitap beni.

kitaplarla beslenmek dedi ki...

Bende bir an önce bu kitabı okumak istiyorum ama hala sırası gelmedi:(((
kıskandım valla sizi:)))))ne güzel okudunuz:)

flzpink dedi ki...

Magrat; benim de tekrar okuyabileceğim kitaplardan :)
Kitaplarla Beslenmek; listenin üstüne çekin hemen kitabı, pişman olmazsınız ;)
Sevgiler..