Sayfalar

15 Nisan 2013 Pazartesi

Haftasonu

(Bol miktarda fotoğraf içerir)
Son gaz dağ tepe gezmeye devam :)
Bu haftasonu komşuların köyüne gittik. Köy yakınında iki üç evden oluşan bir mahallede misafir olduk. Arabadan inip savaş boyalarımızı sürdük (güneş kremi de olabilir tabii sürdüğümüz), şapkalarımızı taktık, üşürsek diye montlarımızı belimize sardık ve dağlara yollandık..
Asıl amacımız gezip dolaşmak ama bir yandan da göbek mantarı aradık. Beyşehir'de çok seviliyor bu mantar, biz de yeni tanıştık. Nasıl bir şey olduğunu görebilmek için tüm ağaç altlarına, kıyıya köşeye baktık ama bulamadık. Zaten ayak basılmamış yer kalmamıştı, bizen önce epeyce toplayan olmuş gibi..
Çoluk çocuk epey dolaşıp bir dere bulma umuduyla aşağılara indik. Ve sarp bir yere gelince pes edip oturduk. Meğer mantarların ortasına oturmuşuz, kalkınca fark ettik. Hevesle aramaya başladık tekrar, 8-10 tane bulabildik. Üç beş mantar sonuçta ama tüm yorgunluğumuzu aldı :)
Evlere yakın tarlalarda da yemlik bulduk, artık değmeyin keyfimize :)

Eşimin makinasında;

 Meşhur göbek mantarı..

  Her adımda kaplumbağa gördük..

 Çebiçlerle tanışan "bizim çebiç" :)




 Derenin yanında içtik çayımızı..


Hava serinlemişti ama ateşi bırakıp gidemedik. Uzun uzun çay keyfi yaptık..

Bunlar da benim objektifimden (havalı oldu, bildiğin telefondan yani :))

 Bekle bizi dere akşama sendeyiz..

 İşbaşında :)
 



Papatyalar harikaydı.
 

 "Anne bak, Eylül'ün E'sini buldum."
 



 Bunun ne olduğunu öğrenmiştim ama unuttum..


Bu da kılavuz mantarmış..

 Yorgun savaşçı.




 

Epey yorulduk ama hepsine değdi doğrusu...
Yağmurlu bir hafta bekliyor bizi, fotoğraflara bakıp avunuruz artık...




8 yorum:

magrat dedi ki...

Ne kadar şanslısınız, benim yaşadığım yerde 'yeşil' (maalesef) yok. Ancak fotoğraflara bakıp avunuyorum böyle ve tatil gelse bir an önce diyorum.
Fotoğraflar çok güzeller.

flzpink dedi ki...

magrat; teşekkür ederim. Biz de 2 senedir bu manzaralara sahibiz, onlar da olmasa ilçede çalışmak pek çekilir olmayabilirdi.
Darısı en kısa zamanda sizin başınıza :)
Sevgiler...

HerDem dedi ki...

Dostum, "ne olduğunu öğrenmiştim ama unuttum" var ya, o "kulak mantarı" :) yani en azından buradaki adı o. pek yağlıca, benim çok da hoşuma gitmeyen bir mantar. ama göbek mantarı - ki burada göbelek diyorlar - gerçekten güzel. bir de çıntar var ama oralarda biliniyor mu bilmiyorum.

flzpink dedi ki...

"Günlerim seninli gibi renkli değil" diyen arkadaşım iki arada bir derede mantarların kitabını yazmış ya :)) "Adını unuttum mantarını" yemedim hiç ama çintar yada ona benzer birşey duydum. Göbek mantarının tadına alışacağız inşallah, olmadı ikimiz de göbekliyiz deyip empati kuracağım mantarla ;)
Mantar bahanesiyle dağ taş gezebilsek beraber, ne güzel olurdu....

HerDem dedi ki...

:))) burada mantar işi baya yaygın. herkes ailece mantar toplama seanslarına gidiyor. bizim de katılmışlığımız oldu. ve mantar burada çok tüketildiği için, her topladıklarında bize de getiriyorlar saolsun. eh biraz kitabını yazdım diyebilirim, öhö öhö :P
mantar bahanesiyle gezsek dağ taş valla mükemmel olur be dostum. bakalım nasip...

flzpink dedi ki...

İnşallah en kısa zamanda dostum :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

ne kadar güzel gezmişsiniz.
evler bizim akseki evlerine benziyor oraları hatırlattı bana.
ateşte çay da çok güzel olmuştur eminim.

flzpink dedi ki...

Yüreğimin İklimi; teşekkür ederim :) Akseki'ye benziyordur çünkü gittiğimiz yer Antalya'ya sınır...
Sevgiler :)