Sayfalar

1 Nisan 2013 Pazartesi

Kitap Hırsızı

Gecikmiş bir kitap yazısı...
Bu kez kendi kütüphanemden :)
 
 
 
(Kitap satış sitelerinde yer alan tanıtım bilgilerinden daha fazla spoiler içermez...)
 
Kitap Hırsızını Afyon tatilinde almıştım, çok merak etmeme rağmen ancak okuyabildim.
 
Azrail'in dilinden evlatlık verilen bir kitap hırsızı Liesel'in hayatı, Liesel'in gözünden Hitler Almanyası anlatılıyor. Savaşın etkisini, bir yahudinin korkusunu, çıplak ayaklı bir çocuğun merakını, bir akerdeonun sesini duyabileceğiniz bir kitap...
Kitabı okuyanlar hangi kısıma gelince kitaba adapte olabildiler bilemiyorum ama ben kitabın tarzını ilk etapta yadırgadım. Hemen hemen üçte birini okuduğumda ancak ısınabildim kitaba. Sonrasında ise elimden bırakmakta zorlandım...
 
Etkileyici bir kitap okumak isteyenlere öneririm.
 
Eğer "Ölüm'ün anlattığı bir hikayeyi okumak ilginç olmalı" diyorsanız da  Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş'u okumanızı tavsiye ederim..
 
Yüzünüze bir tokat yedikten sonra gülümsediğinizi düşünün. Sonra da bunu günde yirmi dört saat yaptığınızı. Bir Yahudi'yi gizlemek böyle bir şeydi...

4 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Bu kitap çok dolaştı ortalıkta ama ben nedense ısınamadım bu kitaba, beni çekmedi.
Ama bilgiler için teşekkür ederim, en azından konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi oldum...
Sevgiler, mutlu okumalar

flzpink dedi ki...

Baykuş Gözüyle; evet bu aralar popüler oldu kitap.Seveni çok ama dediğim gibi farklı bir tarzı var...
Yazımın faydalı olmasına sevindim :)
Sevgiler...

Seyhan dedi ki...

şuan elimde bu var.. ilk kitabını sevmiştim.. beni kısa kısa bölümler halinde olması çok mutlu edyor. hemen okuyorum. hop yenisi .. diğeride öyleydi.. henüz 50. sayfadayım onun için genel yorum yapamayacağım ama sevdim sanki :)

flzpink dedi ki...

Seyhan; Parçalar halinde olması okunmasını kolaylaştırıyor ama yazarın tarzını önce yadırgamıştım biraz. Sonra kitaba da konusuna da alıştım :) Kitap ilerledikçe daha çok seveceğini düşünüyorum...