Sayfalar

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Nü Peride

Takas kitaplarımdan...
Kitabı gördüğümde ismini not almamış olsam da okunacaklar listemde olduğunu hatırlamıştım.



Kısa zamanda okunabilecek bir kitap; dün akşama doğru başlayıp, Eylül'ü uyuturken devam ettim ve sabah bitirdim...
İki farklı zaman diliminde ilerliyor roman. Olaylar birbirinden bağımsız ilerlerken aslında iç içe geçmiş olduklarını anlıyoruz. Necati'nin hediyesi olan hikaye olayların kıvılcımı oluyor.Ressam Halil'in tutku ile çizdiği Nü Peride günümüze taşınıyor, Ermeni Ante ve Mihriban'ın hikayesine ulaştırıyor bizi...
Kısa ama bir o kadar da etkileyici bir roman, farklı yollardan ilerleyip kesişen hikayeleri ve farklı bakış açılarından aynı olayın anlatıldığı kitapları hep sevmişimdir. Nü Peride de bu şekilde ilerliyor.

Hakan Akdoğan, Nü Peride ile 1998 Yunus Nadi Roman Ödülü'nü almış. Yazarın diğer kitabı Gölge Yaşatan'ın Nü Peride'nin devamı niteliğinde olduğunu (okur yorumlarından) öğrendim ve listeme ekledim...

Şaşırtıcı bir sonla biten Nü Peride'yi okumanızı öneririm...

Hiç yorum yok: