Sayfalar

5 Ocak 2016 Salı

Dönüş

Kütüphaneden...
Dönüş-Ayşe Kulin , yılın ilk kitabı. Gönül isterdi ki açılışı şöyle ağız tadıyla okunan bir kitapla yapmış olayım ama bu kitap benim için bir zaman kaybıydı.

Spoiler içermez...

 
Dönüş Gizli Anların Yolcusu , Bora'nın Kitabı ve Handan daki bitmek bilmeyen hikayenin bilmem kaçıncı kez ısıtılmış versiyonu. İlhami, Bora, Handan tarafından anlatılanları bu kez de Derya (İlhami'nin kızı) dile getiriyor. Hepi topu 10 sayfada özetlenebilecek hikayenin 295 sayfaya yayılmış versiyonu. Bir de kitapta tekrar tekrar 'bizim hikayemiz roman olsa çok satardı' çıkarımları yapılmış ya insanı televizyon dizisiyle konuşan anneanneye çeviriyor, denk geldikçe kitaba 'hadi oradan !' derken buluyorsun kendini....
Uzun uzun yazmak istemiyorum şuralarda aktardığım düşüncelerim baki...
 
Ekşi arkadaşın gazabına mı uğradım bilmiyorum ama son yıllarda Ayşe Kulin kitaplarından hiiç tat alamıyorum. Nerede Adı Aylinler, Füreyalar, Umut/Vedalar....
 
Ölçün tartın sonra okumaya başlayın derim.
 
Not: Yeni yıl dileğimde düzeltme yapmak istiyorum, 'bol kitaplı' değil 'bol ve kıymetli kitaplar getiren ' bir yıl olsun ...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bence Adı Aylinler eskide kaldı, birkaç kitabı dışında Ayşe Kulin'i pek sevmiyorum açıkçası. Son yazdıklarını okumadım gerçi, okumadan eleştiri yapmak doğru olmaz ama senin yazdığın tarzda olan eleştirileri o kadar çok duydum/okudum ki :)

flzpink dedi ki...

Valla öyle Esra, yazarın tarzı mı değişti biz mi yaşlandık/seçici olduk bilemem ama benzer duyguları önceden çok severek okuduğum bazı yazarlarda da yaşıyorum...Önceleri kitaplarını bir gecede bitirdiğim Orhan Pamuk'un son kitabını yarım bırakıp, Ahmet Ümit'in yeni kitabını almaya korkuyorum...