Sayfalar

19 Nisan 2016 Salı

Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek

 
 
 
'Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek', Ayfer Tunç bu cümleyi 70'lerle özdeşleştirmiş olsa da 80'ler ve 90'lar boyunca da çokça kullandık, bu cümle iyice öğretilip komşuya gönderildik, telefonla konuşmanın ayrıcalığından faydalanabilmek gidilecek kişilere bu soruyu yönelttik.
 
Kitap günlük hayatta yer alan komşuluk, akrabalık, arkadaşlık gibi her bir unsuru; bayramlar, düğünler, doğumlar gibi özel günleri detaylı olarak anlatıyor, hatırlatıyor. Anlatım tarzı biraz tekdüze ve renksiz kalsa da kolay okunabilen bir kitap. Bazı davranış şekilleri cahillikle özdeşleştirilmiş, artık uygulanmadığından bahsedilmiş ama bunlar özellikle Anadolu'da hala uygulanan ritüellerden.
 
Kitabı okurken Ayfer Tunç'un alıştığım tarzından çok farklı yazdığını gördüm, ara ara kitabın yazarı gerçekten O mu diye düşündüm. Son zamanlarda genç nesil yazarlardan 80'lere ait eğlenceli hikayeler okumuş olmanın da etkisiyle kitabı fazla 'ciddi'  buldum. Keşke içinde yaşanmış örnekler olsaydı, daha çok gülümsetebilseydi diye düşündüm.
 
Pek çok kitap sever tarafından okunmuş olan Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek, Ayfer Tunç eserleri arasında okumamış olduğum, çokça merak ettiğim bir kitaptı. Dönem hikayelerinden hoşlananlara önerebilirim.

4 yorum:

Handan dedi ki...

Ben de ilk bu kitabı okuduğumdan sonradan yazdıklarını okuyunca şaşırmıştım :)

70 kuşağı için harika bir kitaptı, zamanda yolculuk yaptığımızdan çok sevdik :)

flzpink dedi ki...

Handan; Ayfer Tunç'un diğer kitaplarını ayrı ayrı cok seviyorum ben de...
İşin hatıralara dalma kısmı güzeldi hakikaten :)

Unknown dedi ki...

Deliler Evi'ni okumak istiyorum aslında ama önce kafamın sakin bir zamanını bekliyorum. Ayfer Tunç'a hangi kitabından başlamalı ki?

flzpink dedi ki...

Esra, Deliler Evi benim en sevdiğim Ayfer Tunç kitabı ama cidden sakin kafayla okunmalı :) Ben ilk Yeşil Peri Gecesi'ni okumuştum ama Kapak kızı hikayenin başlangıcı, istersen ilk onu oku. Aziz Bey Hadisesi, Evvelotel, Taş-Kağıt-Makas veya Suzan Defter'le de başlayabilirsin. Amaa Dünya Ağrısı ile sakın başlama, o kitap saçımı ağarttı benim :)