Sayfalar

10 Mayıs 2016 Salı

Yarbükü

Hafta sonu sabırsız kızlarım sayesinde erken kavuştum anneler günü hediyeme. Hediye sponsoru  baba teknolojisever, hediye alınan anne de kitapsever olunca  ortaya kaçınılmaz olarak şu hediye çıktı;

 
 
PocketBook :)
Yeni okuyucumun hevesiyle başladım Yarbükü'ne...
Yazar Talip Apaydın'ı ve Köy Edebiyatı'nı keşfedişim ortaokul yıllarıma denk gelir. Kütüphanenin 'yine' arkaya saklanmış salonlarından birisinden seçmiştim Köy Enstitüsü kitaplarını. Heyecanla okumuş sonra da Köy Enstitüsü mezunu yazarları tanımıştım; Mahmut Makal, Talip Apaydın, Fakir Baykurt, Mehmet Başaran...Özellikle Mahmut Makal'ın Bizim Köy'ü hala özel bir yere sahiptir benim için.
 
Talip Apaydın sırasıyla Çifteler Köy Enstitüsü ve Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü'nü bitirmiş. Emekliliğine kadar da Amasya ve Turhal'da öğretmenlik yapmış.
Yarbükü, adını pirinç tarlalarının yer aldığı ve hikayenin geçtiği bir mevkiden alıyor. Tüm günlerini ve enerjilerini yetiştirdikleri çeltiğe harcayan köylülerin hikayeleri, çekişmeleri, sıkıntıları anlatılıyor.
 
 

Kitabın anlatımı çok samimi, benim de için de tanıdık. Belki hiç köy yaşamına tanıklık etmeyen kişiler için tekdüze gelebilir ama ben zevk alarak okudum.
Talip Apaydın ve kitapları aklınızın bir köşesinde dursun....



5 yorum:

cangz dedi ki...

Kitapla ilgili not alım.
Hediyen hayırlı olsun keyifli okumalar.
Kitapla arasındaki farkı yorumlamanı bekliycem. :)

Kitap Eylemi dedi ki...

aa ne güzel anneler günü hediyesi olmuş ama ya ,keyifli okumalarınız olsun :D

flzpink dedi ki...

Cangz; teşekkür ederim :) Biraz alışalım birbirimize, eksisiyle artısıyla yazmak benim de aklımda ;)

flzpink dedi ki...

KİTAP EYLEMİ; ben de sevdim valla :) Ama şu 45 yaş işi beni biraz ürküttü ;))

Kitap Eylemi dedi ki...

yok ya üzülme , üzülecek biri varsa 45'e 10 kalan bana gelsin :D