Sayfalar

11 Şubat 2016 Perşembe

Kurucunun Kızı / Devrimin Kızı

Son günlerde elimdeki kitabı okuma isteğim azalmış, hikayeye bir türlü ısınamamıştım.
Daha fazla zorlamanın manası yok deyip kitaplığımı taramaya başladım, hızla içine dalabileceğim bir hikaye bulmalıydım.
 
Kurucunun Kızı tam da aradığım ilaçtı.
Distopik bir kitap olduğu ve okuyanların çoğunlukla beğenmiş olduğunu biliyordum sadece.

 
 
Spoiler içermez.


Kitabın hemen başında tanışıyoruz Kurucunun Kızı İvy ve Başkanın Oğlu Bishop ile...
İlgi çekici bir konusu ve son dönemlerde pek çok filme konu olmuş sahneler var arka planda; nükleer savaş, korunaksız insanlar, çöken teknoloji.
İşin içine okuru çeken romantik unsurlar da eklenmiş ve kitabın bitmeden elden bırakılma ihtimali büyük oranda engellenmiş :)
Bende biraz Açlık Oyunları, biraz Labirent etkisi yarattı ama mücadele ve aksiyon nispeten azdı.
Gerçi az bulduğum aksiyonun etkisiyle olacak bir günde bitirdim kitabı :)
 
Tabi hikaye en heyecanlı yerde bitmişti, devamını okumak şarttı...

 
Devrimin Kızı ilk kitaba göre daha sürükleyiciydi.
İvy yavaş yavaş Katniss'e dönüşüyor, çitlerin diğer tarafında çetin bir hayat devam ediyordu.
Hikayenin yavaşladığı yerlerde 'eyvah final üçüncü kitaba kalacak galiba' diye korktum, hatta 'üçüncü de Paralelin Kızı olmasın' dedim ama Allahtan kitap uygun bir finalle son buldu.
 
Hızla okunan, heyecanlı bir kitaptı...Aksiyon severlere tavsiye ederim.. 


4 yorum:

2cocukluhayat dedi ki...

Her telden kitap okumana hayranım Filiz. Ne güzel yaa cinayette okuyosun aksiyon da... Lise yıllarımda çok okurdum cinayet kitaplarını sonrasında neden bilmiyorum hiç okumadım. Kendi kendimi mi korkutuyorum sonrasında nee :O Kitabın içine girmek diye buna derim ben işte :))

flzpink dedi ki...

Aksiyon seviyorum ben, akıcı bir kitapla bulunduğum ortamdan izole olabilmek güzel...

Kitap Eylemi dedi ki...

daha ilkini bile okuyamamış olmanın haklı üzüntüsü içindeyim :(

flzpink dedi ki...

İlkini okumaya başlamak için önce ikinci kitabın çıkmış olması, ikinciyle (varsa) üçüncü arasında da aynı bağlantının kurulması lazım. Benim serilere yaklaşımım bu :)
Dolayısıyla geç kalmadın, tam zamanıdır ;)