Sayfalar

24 Mart 2016 Perşembe

Bakele

Bizim buralarda büyükler cümleye bu sözle başlar
-Bakale...
Baksana, bakar mısın, dinle beni manasında.O yüzden kitabı ilk gördüğümde gülümsedim :)
Hoş ben nerede Sezgin Kaymaz kitabı görsem 'keşke benim olsa' deyip gülümsüyorum ya...

 
Kardeşimle kitabın devamı olsa isimleri ne olurdu diye bile düşündük; 'Netcen', 'Ende', 'Şordaki' :)
Sinop doğumlu olan yazar ilkokul ve lise dönemini Konya'da geçirmiş ve yerel konuşmaya pek çok Konyalıdan daha fazla hakim.

Sezgin Kaymaz kitaplarını hevesle alıp bitecek diye korkumdan başlayamıyorum. Bakele'yi okumaya da akşam yürüyüş bandında başlayıp bugün işyerinde bitirdim. Gördünüz mü bitti işte...

Bakele yazarın okuduğum diğer kitaplarından farklı olarak kısa hikayelerden oluşuyor. Kimi gülümsetiyor kimi duygulandırıyor ama pek çoğu tanıdık. Ben en çok kitaba ismini veren Bakeleyi sevdim.

Kitabı okuyup da sevemedim diyen çıkmazmış gibi geliyor...

Hiç yorum yok: